OM MIG

Mitt namn är Theres Karlsson och jag kommer från en liten ort som heter Nissafors. Det är en ort där alla känner alla och alla vet allt om alla. Här har jag nästan bott hela mitt långa liv, det vill säga 20 år. Hösten 2009 började jag studera till Röntgensjuksköterska vid Hälsohögskolan i Jönköping. Jag hade tidigt bestämt mig för att bo på plats så sommaren innan skolan började begav sig flyttlasset upp till Dalvikshöjden. Här trivs jag väldigt bra, men trivs minst lika bra hemma där kärleken finns kvar.

På min lediga tid, den tid jag inte går i skolan vill säga, sysslar jag med lite allt möjligt. Jag har ett stort intresse, nästan maniskt, att följa så många serier som det bara går. Varje höst då de flesta programen har seriestart har jag svårt att få tiden att räcka till på kvällen då mina favorit program oftast krockar i tv-tablon. Mina andra intressen är förstås att umgås med vännerna, spela fotboll, mysa med kärleken♥ och självklart att fota.

Jag har alltid haft ett intresse för fotografering. Det började med att jag köpte min första digital kamera på några få megapixel, och inte nog med det den hade en skärm där man kunde titta på bilderna och radera de man inte ville ha kvar. Nu har utvecklingen gått framåt och när jag tog studenten 2008 köpte jag för pengarna en systemkamera. Där kan man tala om att byta upp sig. Här tog nog mitt intresse för fotograferingen ett stort steg framåt. Man fick läsa och lära sig om skärpedjup, fokus, ISO m.m. Man lärde sig något nytt varje gång man tog sig tid att fotografera.

Bloggen startade jag för att kunna ha en plats att skriva av mig på och att publicera mina bilder. Jag hoppas att den ska kunna insperera andra till att utveckla ett intresse för fotografering. Det vet jag själv att det gör när jag tittar på andras fotobloggar. Följ gärna min blogg på bloglovin!





LÄMNA EN KOMMENTAR:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: