LENISEN 50 ÅR

Idag fyller Lena 50 år, det är mitt hjärtas mamma. Hon är cool och inte som alla andra mammor. 50 år kan man knappast tro hon är så en stor grattiskram till dig från mig.

Igår hittade jag en outfit så kunde åka och hämta mitt objektiv. En rättelse från igår är att jag inte beställde det från Hongkong utan ifrån Sydkorea. Det är hur bra som helst och vilken skillnad det är från mina andra objektiv, skärpan är helt otrolig. Tyvärr hann jag inte ta så mycket bilder med det igår utan den mesta tiden gick åt till förberedelse inför festen idag. Det kommer att bli kanon, trots att jag ska servera välkomstdrinken.

Istället får jag använda den här förmiddagen åt att lära känna objektivet. Läste precis ett inlägg på Lina Flodins blogg om hur man tar vattendroppar, hon hade en jättebra film om hur hon gör. Vilket fick mig att bli ännu mer sugen på att skaffa en extern blixt, får skriva upp det på önskelistan för snart fyller jag år och det är inte många månader kvar till julafton. Efter att ha sett filmen riggde jag upp min lilla scen och började fota. I början var det lite svårt att hitta en bra vinkel men när väl det var gjort blev bilderna helt okej, det tyckte jag i alla fall när jag kollade på de i kameran. När jag väl la in bilderna i datorn och öppnade upp de för att ta bort de bilder jag inte ville ha såg jag verkligen hur mycket bättre dessa är från de bilderna jag tidigare har tagit. Så nu blir det att redigera lite sen får det bli att slänga upp några av bilderna här på bloggen.



LÄMNA EN KOMMENTAR:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: