STRESS, PRESS OCH MESS

Vaknade lite efter sju idag och tur var väl det för Gustaf. Han hade bestämt sig för att jobba idag men glömt ställa larmet på att det ska ringa på lördagar, dessutom hade inte hans värmare i bilen gått på så när han kom ut så fick han skrapa rutorna. Eller rutor och rutor, när jag tittade ut såg jag att han körde iväg med bara en liten glugg på sig förarsida. Sammanfattningsvis verkar det inte riktigt vara hans dag idag.

Jag och Buster bestämde oss för att krypa tillbaka ner i sängen men jag var inte så trött så satte på ett avsnitt av True blood som ledde till ett till och ytterligare ett till. Nu, några timmar senare, har jag tittat klart på andra säsongen och den var mycket bättre än första, tänk vad bra tredje kommer vara då. Var inne och kollade på svt's hemsida och de ska inte börja sända tredje säsong förens i början av 2011, vet inte om jag klarar vänta tills dess, troligtvis inte. Denna säsong slutade så spännande att jag bara måste se nästa, nu, nu på en gång.

Gårdagen blev jättebra men det var jobbigt. Först åkte jag ju och handlade, till slut tröttnade på det och bara slängde ner varorna i korgen utan att tänka. Väl hemma så blev de två första rätterna helt misslyckade och oätliga vilket inte gjorde saken bättre (allt på grund av den äckliga olivoljan, blä). Sen kom Gustaf och styrde upp det hela, typ, han hjälpte faktiskt till mycket och hade behövt komma tidigare. När vi väl hade ätit konstaterade jag att det faktiskt hade blivit rätt lyckat, trots allt. Dock vet jag inte nästa gång vi bjuder på tapasrätter vi aldrig har testat förut, för man har ju ingen aning om man kommer lyckas eller inte.

Nu väntar diskberget från igår och ikväll kommer mamma och pappa hem, äntligen.



LÄMNA EN KOMMENTAR:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: