VAD VAR DET JAG SA


Canon EOS 450D + Tamron AF SP 90/2.8 DI Macro


Mor och far åkte ju iväg till Kreta tidigt i lördags, runt klockan halv fyra på morgonen. De väckte mig för att säga hejdå och bad att få extranyckeln till bilen. Jag kramade om och önskade dem en trevlig resa, mamma är något så sjukt flygrädd. När klockan var lite efter 8:a ringde telefonen här hemma, det var pappa som ringde. Jag frågade om allting var okej och han svarade att flyget var försenat en timme men det var dock inte allt, han berättade också att de glömt att lämna in bilnyckeln i luckan. De hade förhandsbokat parkering av ett bolag som hämtar bilen och kör iväg med den till en annan parkering, men utan nyckel har de ju inte möjlighet till detta. Hade jag bara haft kvar extra nyckeln kunde jag ju åkt ner till Göteborg och lämnat in den nyckelt i luckan istället, men nu var båda nycklarna på väg ner till Kreta.

Istället ägnade jag och min bror största delen av förmiddagen åt att försöka få tag i någon som jobbade på det bolaget, vilket skulle visa sig var helt omöjligt. De svarade inte på några av sina nummer på hemsidan och det fanns ingen mejladress att skriva till. Istället ringde min bror till flygplatsen och skulle försöka komma fram till "luckan" dit man skulle lämna nyckeln. Det var lättare sagt än gjort, han blev omkopplad flera gånger och till slut var han tillbaka hos en man som hette Christer som det var andra gången han pratade med. Slutligen kom han fram till luckan som kunde ge honom ett telefonnummer till den person på företaget som jobbade den dagen. Han berättade att det inte var så mycket de kunde göra åt saken men att bilen skulle få stå kvar på parkeringen och de skulle hålla ett öga på den, till samma pris som det skulle kostat annars. Så det löste sig riktigt bra och när vi ringde mamma och pappa för att tala om hur det gått försvann deras oro. Det hade ju varit typiskt om detta hade förstört deras resa tillsammans.

Idag firar de 30-årig bröllopsdag och när jag pratade med de innan idag låg de vid poolen och hade fint väder. Nu ska jag ut med Buster en runda, det är så fint väder och jag har redan varit ute och tagit lite bilder. De kommer att komma upp senare ikväll, eller om jag slänger upp några nu.

PS. Tror ni inte att jag tappade ut välkommstdrinkarna som jag varit så orolig för. Men det var inte så att jag trillade utan jag stod helt stilla med brickan i handen och helt plötsligt välte ett glas och sen blev det rena rama dominioeffekten. Jag kunde inte riktigt släppa det att glasen trillat utan att jag gjort något men framåt kvällen kom det fram att brickan glasen stog på inte var helt platt utan lite kupad så det var inte konstigt att glasen hade trillat. DS.



LÄMNA EN KOMMENTAR:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: